неделя, 9 октомври 2011 г.

Блестящ домашен пластелин за моето момиче

Моето голямо малко момиченце се оказа закотвено на легло за най- малко пет дни, благодарение на един никакъв вирус, който щедро я дари с възпалена става. Няма майка, която да не може живо да си представи какво означава да държиш едно малко енергично същество в леглото, без да му се разрешава дори да помръдва крачето си дори за ден.
Като добра майка, каквато съм си аз наред със скромна, моя отговорност бе да направя времето по- забавно и пълноценно за малката си дъщеричка през тези дни. Разбира се минахме през едно кратко филмче на ден, четене на стотици книги (ако ви се е сторило, че детските секции на книжарниците са пусти, извинете ме, но изкупих всичко от тях), редене на пъзели и какво ли още не. Да, но всичко това омръзва бързо. За това започнах с приложните занимания и докато тя завърши своя шедьовър с водните бои, аз забърках домашен пластелин за нея и малката, който обаче не беше просто някакъв си там пластелин, а беше звезден, принцески пластелин с много, много брокат!
Не за пръв път правя такъв пластелин, но до сега не се бях сещала да снимам процеса. Тъй като съм от майките параноички и браня децата си зорко от всяка излишна химия, този пластелин е единствения, с който ги оставям да играят спокойно, защото знам точно какво има в него и не разчитам на честната дума на производителя, че всичко вътре е безопасно. През кожата преминават повече от подозираните количества химикали, така че не е излишно човек да е предпазлив, когато се касае за малките човечета.
Иска се здрава ръка и малко време, но си струва усилието, а и за децата е в пъти по- забавно, когато сами участват в процеса на правене на техния пластелин.

Домашен блестящ пластелин




Състав:


3 ч.ч. бяло брашно
1/4 ч.ч. сол
6 ч.л. кремотатър/ винена киселина * (играе ролята на консервант)
3 ч.ч. вода
3-4 с.л. растителна мазнина
1 ч.л. ванилова есенция *
2 с.л. бяла боя за храна *
гел боя за храна
едър брокат



Приготвяне:


Смесете сухите съставки (без броката). В тенджера с дебело дъно поставете водата, мазнината, ваниловата есенция и бялата боя. Ванилията ароматизира приятно тестото, но е изобщо задължителна за направата му. Бялата боя добавям, тъй като без нея тестото има нормалния жълтеникав цвят, а аз искам да постигна ярки и чисти цветове. Ако нямате такава можете спокойно да я пропуснете. Изсипете вътре сухите съставки. Разбъркайте добре, за да не се образуват бучки- трябва да е съвсем гладка смес.


Поставете тенджерата на умерен огън и започнете да бъркате с дървена лъжица докато тестото започне да се отделя от стените и се оформи на топка (като пареното тесто). Този процес е леко неприятен и досаден, особено ако не сте с мускулите на Мадона, но пък малко фитнес никога не е излишен.
Прехвърлете готовото тесто върху плота или чиния и оставете да се охлади напълно.


Разделете тестото на равни части, според броя цветове, които искате да направите. Повече от четири цвята трудно могат да се направят според мен, защото биха били в много малки количества. Ако искате само един цвят пластелин, можете да поставите боята още в течните съставки в началото и да си спестите месенето на този етап.


С помощта на клечка за зъби поставете боя върху всяка топка пластелин. Сложете си латексови ръкавици, за да не си съсипете ръцете- хранителната боя не се мие лесно! Започнете да месите докато получите съвсем хомогенен цвят. По средата на месенето, когато вече боята се е поела добре и няма мокри петна, можете да добавите и броката, за да си спестите малко месене. Аз чак на третата топка се сетих, но хората отдавна са казали, че който няма акъл има....е, ръце в моя случай.


Получиха се много по- ярки и свежи цветове този път, защото използвах бялата боя в началото. Ако намеря стара снимка ще покажа каква е разликата в цвета, когато няма предварително избелване на тестото. За мен- огромна!


Получава се страхотен, мек и толкова приятен пластелин, че не мога да не си призная, че не само децата си играха с него....


Пластелинът ще се запази без проблем за няколко седмици, затворен плътно в найлоново пликче с "цип" или кутия с добро уплътнение. Няма нужда да бъде поставен в хладилник.
Тук е мястото да кажа, че този пластелин е безопасен за децата, но не е храна и не бива да се яде! Също така бъдете внимателни да не бъде погълнат в големи количества от домашния ви любимец, защото за него може да бъде силно токсичен, поради голямото количество сол, което съдържа.

След като изпълних дълга си да предупредя, ви оставям да се забавлявате и експериментирате с вашите дребосъчета, а аз отивам да продължа мисията по намиране на нови занимания за момичето ми.


Хубава неделна вечер и успешна, здрава и творческа седмица от нас.

26 коментара:

  1. Бубе, страхотна майка си :)
    Съжалявам за това, че малката, голяма принцеса е болна
    и скорошно оздравяване!
    А на теб успешна нова седмица и много усмивки!

    ОтговорИзтриване
  2. Признавам, че досега бях неосведомена и представа нямах, че може да се направи домашен пластелин! Наистина си страхотна майка, нещо което не може да се каже за мен, но такива са обстоятелствата. :(
    С пожелание за бързо и пълно оздравяване, че знам какво е трепкащо за всяка майка.

    ОтговорИзтриване
  3. Бубинка,страхотна си!А пластелина ...направо е уникален!
    Целувки за мъничето и бързо оздравяване!

    ОтговорИзтриване
  4. Бубе , искам и аз да ти кажа - Страхотна майка си !
    Скорошно оздравяване на твоето момиченце !
    Този пластелин е супер , мойте дечица обожават да моделират с пластелини , но този път ще се включи и майка им :) Благодаря ти за идеята .
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  5. Благодаря ви момичета за пожеланията към Малечка. Дано се възползва от тях и наистина скоро е на крака.
    Благодаря и за милите ви думи! Страхотна далеч не съм, но се старая наистина много да съм всичко по силите си в тази насока, пък само времето ще покаже дали ще се справя с нелеката задача.

    fedora, прозвуча ми много тъжно предпоследното. Не знам мотивът, но се надявам скоро да завършваш тези изречения по друг начин и с обърнато различно личице. Благодаря ти за пожеланията- наистина болното дете е най- големия кошмар на всяка майка.

    sabina, много е забавно и приятно, а и той е един такъв мекичък.....кажи ми после, че не съм само аз, която си играе така с детския пластелин ;-)

    Дани, Кате- толкова сте милички! Благодаря ви.

    ОтговорИзтриване
  6. Бубе,много топли прегръдки на детенцето и дано оздравее възможно най-бързо!И аз не подозирах,че може да се приготви пластелин в домашни условия,но ето,че и това научих от теб!

    Сърдечен поздрав на цялото семейство!

    ОтговорИзтриване
  7. Ами и аз се присъединявам към хората мислещи, че си страхотна майка! Знаех, че хората си правят такъв, но аз лично не съм опитвала. Сега обаче ще си запиша чинно рецептата и следващият път ще се опитам да не обгрижвам само болното тяло, а и скучаещата душичка на децата:-)
    Благодаря и лека вечер!

    ОтговорИзтриване
  8. Бубе, прегръдки за мъничето и пожелания за скорошно оздравяване! Страхотен пластелин си приготвила! Невероятна, както винаги!
    Бубинка, когато ти е удобно, заповядай при мен в блогчето, защото там те очакват две награди!:-))
    Прегръдки, мила и хубави есенни дни!

    ОтговорИзтриване
  9. Бубе, имаш страхотен блог! Открих много интересни нещица при теб. Снимките ти много ми допадат.
    Някъде имам записана рецепта за домашен пластелин, но така и не съм го направила досега. Благодаря за подсещането :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  10. Буба, дано дъщеричката ти да е вече оздравяла! Страхотна идея за занимание на децата, а самият пластелин е толкова красив! :) И аз бих си моделирала с удоволствие!
    Поздрави и хубав край на седмицата!

    ОтговорИзтриване
  11. Пластелин замесен с много майчина обич е това.

    ОтговорИзтриване
  12. Привет! Имам едно въпросче. Когато се моделира с пластелина цапа ли? Докато се слагат боите -ясно, но после при игра...?

    ОтговорИзтриване
  13. Много вдъхновяващ и красив блог! Заповядайте и в моя, имам награда за вас :) http://zornitsapizza.blogspot.com/2011/11/blog-post.html

    ОтговорИзтриване
  14. С огромно извинение за безсрамно късния отговор благодаря на всички за вниманието и милите пожелания за оздравяване към мъничето ми. Щастлива съм и че съм подсетила и без това ангажираните ви майчини души за още едно добро дело за деня- така гарантирано няма как да запазите и капка сила за себе си ;-)

    Скъпа Мони, срам ме е да кажа колко гузна се чувствам, че толкова дълго не съм приела и благодарила за прекрасната ти награда към мен. Трогваш ме всеки път с вниманието си и приятелските жестове. Благодаря ти, за мен е истинска чест!

    Анонимен, в началото, докато е все още топъл има леко цапане. Казвам леко, защото наистина е така- не е нещо, което да ти оцвети ръцете грозно или нещо такова. На следващия ден, когато е напълно стегнал вече няма никакво оцветяване. Всичко това обаче предполагам зависи и от качеството на ползваните бои. С тези на Sugarflair и Wilton при мен нямаше проблеми.

    Зарница М, толкова мило и неочаквано. Благодаря от все сърце за прекрасната награда и вдъхновяващите комплименти! Направи ме много щастлива.

    ОтговорИзтриване
  15. Ехеееееее! Бубе, чак сега виждам тази публиакция! Надявам се повече да не се налага да забавляваш болно детенце! За сметка на това пък ти пожелавам да си все така вдъхновена мама и да радваш здрави и весели дечица :)! Още утре ще се възползвам от прекрасната идея!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Таничка, ти може и тогава да си я видяла, но отбележи кога аз виждам коментара :-) Срам и позор, но с няколко години по- късно да ти благодаря за него!

      Изтриване
  16. Това го направихме в училище в занятията по проект "Успех". Точно тогава дойдоха и инспекторите на проверка. Всички много се забавляваха. Получиха се много интересни фигурки. А и когато започнаха да експериментират със смесването на цветовете - станаха фантастични нюанси. Благодаря на всички вас за прекрасните идеи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Признавам си, че този коментар извика голяма усмивка на лицето ми, защото е страшно мотивиращо и прекрасно усещането, че един учител е отделил време да помисли за интересно занимание на класа си, избрал е точно това тук и при това то е било така добре прието и е спомогнало за приятно изкарано време в класната стая за малки и големи. Благодаря Ви за споделеното и само бих могла да си пожелая дъщеря ми да има учител като Вас!

      Изтриване
  17. Страхотен блог,страпотни рецепти!Просто останах без думи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря от все сърце! За мен е чест и удоволствие да прочета казаното от Вас :-)

      Изтриване
  18. От къде се купува този кремотатър/ винена киселина?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Ирина. Винена киселина може да се купи от магазините за сладкарски консумативи, както и от някои супермаркети, но за тях не мога да бъда по- конкретна. Иначе магазини като Hitrini.com и CookiBooki са лесни за намиране в интернет и се поръчъва он- лайн, т.е. спестява търсенето и разходките по магазините.

      Изтриване
  19. Zdr.I az ne ostanah po-nazad ot vs vasPoluxhi se I decata bqha mnogo dovolni :-).Zabavlqvaha se do kysno vecherta, no zashto na drugiq den beshe lepkav?:-(

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, Стиляна. Радвам се, че ви е било забавно! А за лепкавото- по някаква причина пластелинът се е овлажнил. Това зависи от начина на съхранение, т.е. беше ли затворен в добре изолирана кутия, плик или друго, което да попречи да абсорбира влага от въздуха, както и от самата влажност на помещението. Ако на първия ден е бил с правилната консистенция и усещане на допир, то само съхранението може да му повлияе по- късно. Може да бъде поправен с добавяне на мъничко нишесте например- съвсем леко "омесване", за да обере влагата. Не ми се е случвало, но вярвам, че това би трябвало да реши проблема.

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...