събота, 13 ноември 2010 г.

Лесно и бързо тирамису без яйца



Състав:


1 голям пакет бишкоти Savoiardy- не котешки езичета или домашни бишкоти, а купешките, тип lady fingers
500 гр Маскарпоне
200- 250 мл течна сметана с висока масленост
1/2 ч.ч кафява захар
4-5 с.л. ром, Марсала или друг алкохол
1- 1 и 1/2 ч.ч силно кафе
натурално какао без захар за поръсване


Приготвяне:


В миксер разбиваме течната сметана, като прибавяме захарта малко преди края на биенето и изчакваме да се хомогенизират напълно. В отделна купичка смесваме Маскарпонето и 3-4 с.л от алкохола - аз използвам ром, защото упорито забравям да си купя Марсала. След това внимателно смесваме двата крема и разбъркваме.
В плитка купичка изсипваме топлото кафе и останалия алкохол и започваме да топим съвсем за кратко бишкотите вътре и да ги редим в избрания съд плътно една до друга, без да ги мачкаме или притискаме твърде много. Когато наредим цялото дъно разстиламе плътен слой от крема и повтаряме процеса с нов ред бишкоти и крем. Поставяме така приготвения десерт в хладилника, за да се стегне и охлади и след това наръсваме плътно с пресято какао. (Признавам си, че аз си спестявам двойната работа и поръсвам дебело с малка цедка, която използвам за сито на какаото, още щом го наредя и преди да го сложа в хладилника- изглежда си чудесно и не ми се овлажнява какаото- просто трябва да е наистина обилно ;-) )

Най- добре е тирамисуто да отлежи една нощ, за да се напоят хубаво бишкотите и ароматите да се слеят. Става и по- рано да се хапва, но определено не е толкова добро по мое мнение.

В съда, който аз използвам за тирамису са ми нужни три от общо четирите единични опаковки в големите пакети бишкоти, за да се получат хубави два пласта. В зависимост от вашия съд може да бъдат необходими повече или по- малко, като това ще определи и колко от крема ще ви е нужен, макар за този крем любимата на Мечо Пух максима "Колкото повече, толкова повече" да важи в пълна сила......

ПП. В оригиналната рецепта за Тирамису има задължително присъствие на яйца, но аз винаги избягвам рецепти със сурови такива. В тази рецепта конкретно, при правилно разбити съставки не се губи нищо от придаваната иначе от яйцата пухкавост и лекота на десерта.

9 коментара:

  1. Може ли сметаната да е заквасена?

    ОтговорИзтриване
  2. Здравейте! Виждала съм, че се използва в някои рецепти и заквасена. Предполагам, че няма да има проблем с консистенцията, стига да не я разбиете твърде много и да я втечните, както става с тази на Данон поне, но със сигурност ще има разлика в крайния вкус. Опитайте и ако имате желание ще се радвам да споделите резултата- човек понякога открива нови изненадващи вкусове с малки промени на традиционните рецепти.

    ОтговорИзтриване
  3. Здравейте! Благодаря за бързия отговор :) Ще опитам със заквасена сметана. Но ми се иска поне първия път да се придържам към Вашата рецепта. Каква течна сметана ползвате?

    ОтговорИзтриване
  4. Ако вече не е безкрайно късно за отговорът ми- използвам винаги сметаната на Президент. Иска ми се да намеря накъде био течна сметана, но за сега опитите ми остават безуспешни и преглъщам състава на президентската такава.

    ОтговорИзтриване
  5. Привет, Буба! Много ми допада блогът Ви! До вчера бях пробвала единствено чийзкейка с боровинки и шоколад (за 2 месеца го приготвих 4 пъти...), но се престраших да опитам горната рецепта за бързо тирамису и съм още по-впечатлена! Бързината и лекотата, с която се постига крайният бих казала съвършен вкус, ме грабнаха веднага! Добавям в любими рецепти без капка колебание :)
    Продължавайте да радвате очите и вкусовете ни със свежи идеи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не мога да повярвам, че до сега не съм видяла този така мил коментар, но с огромно съжаление за забавянето искам да благодаря за хубавия отзив!

      Много стимулиращо и приятно е да прочетеш, че някой е доволен и е отделил време, за да сподели това!

      Изтриване
  6. Здравейте! И аз направих тирамисуто снощи, много вкусно стана :)
    Благодаря за рецептата!

    Галя Г. - София

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Галя! Много се радвам, че рецептата е била успешна и сте били доволни! :-)

      Хубава и спорна седмица пожелавам!

      Изтриване
  7. Прекрасна идея! Винаги съм се въздържала да правя тирамису, заради суровите яйца, тъй като не искам да давам на децата! Този вариант обаче ще пробвам непременно!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...