четвъртък, 1 септември 2011 г.

Морковен кейк и моята любима глазура

Надали има човек, който да не е чувал онзи стар виц за Зайко:

Заекът отишъл в сладкарница:
- Имате ли торта с моркови? - попитал.
- Нямаме - отвърнал Вълчо.

На следващия ден заекът пак отишъл.
- Имате ли торта с моркови?
- Не - отново бил отговорът.

Накрая Вълчо решил да поръча торта с моркови за заека.

Когато Зайо отново отишъл:
- Имате ли торта с моркови?
- Имаме!
- Брр.....Много е гадна, нали? - попитал заекът.



И в онези времена нямаше някой, който да не се съгласи със Зайо. Но не и днес! Днес вече всички обичаме да ходим в близкия "кофи шоп", да си вземем парче от онази семпла, но изкушаваща "керът кейк" и да я комбинираме с чаша "лате макиято".
Тъй като моето работно място и постоянно местожителство не предлагат в близост тези така модерни чуждоезични екстри, се наложи да се спасявам сама и да си приготвя и "латето" и тортата от моркови сама. И да им се насладя в българската си градина на съвсем обикновена пейка с боси крака на тревата. Някак не съжалявах за липсата на мол наблизо :-)

Рецептата е сполучлива, макар че е малко по- ронлив от моите предпочитания, но на фона на вкуса си му беше простено с лека ръка, за това и реших да я споделя с вас.

Морковен кейк с вълшебна глазура

Състав:

200 гр. мусковадо захар или просто кафява захар
220 гр. растително масло (не зехтин или друго със силен аромат обаче)
3 големи яйца
щипка сол
1/2 ч.л. сода
250 гр. брашно с набухвател
4 големи моркова
1/2 ч.ч. счукани лешници
1 ч.л. канела
1 ч.л. индийско орехче
ванилия

За глазурата

50 гр. меко масло
100 гр. пудра захар
250-300 гр крем сирене- безсолно
1 ч.л. ванилова есенция


Приготвяне:


Загрейте фурната до 180 С. Настържете морковите на най- ситното ренде.
Разбийте захарта и маслото до сгъстяване и започнете да прибавяте яйцата едно по едно до пълното им инкорпориране. Много е важно яйцата да са големи- аз нямах L  и сложих М и това до голяма степен допринесе са по- ронливата структура.




Прибавете щипката сол, содата, брашното, подправките, лешниците и морковите и разбъркайте  с дървена лъжица до уеднаквяване на сместа.
Преместете в незлепваща или добре намазнена форма за торта и печете около 30-40 минути или докато дървена клечка, забодена в най- дебелата част на кекса, излиза чиста.




Готовия кекс оставете във формата след изваждането му за около 10- на минути, а след това прехвърлете на решетка, за да се охлади напълно.



За глазурата- разбийте мекото масло със захарта до пухкав крем.


Внимателно прибавете крем сиренето и ваниловата есенция и продължете да бъркате на малко по- високи обороти,  като следите много внимателно кремът да стане пухкав и гладък, но да не прекалите с разбиването, защото се пресича рязко и неприятно.


Можете да поставите глазурата в пош с накрайник или просто да намажете с лъжица- еднакво вкусно и красиво.

Източник: адаптирано от http://thecakemistress.com

Сега отново е време за малко награди, които последните седмици се предават от кулинар на кулинар и само мога да се радвам, че и при мен има толкова много споделено приятелство и признание от такива страхотни майсторки, като момичетата, които ги споделиха с мен.
Благодарение на силната вълна от приятелски награди научих и за още няколко невероятно впечатляващи блога, което направи цялата щафета още по- интересна и полезна, популяризирайки младите блогчета на талантливи момичета и момчета.

Първата награда е от Жани. Благодаря ти, мило другарче- истински ме зарадва и поласка с награда си към мен! Твоето блогче е едно от любимите ми места за гостуване в последно време и винаги разглеждам с интерес не само рецептите от съседската ни кухня, но и всички истории и запечатани мигове, които споделящ с нас! Благодаря ти!


Втората награда е от една моя изключително скъпа дружка, с която от две години мътим, раждаме, възпитаваме и готвим заедно, макар и дистанционно и която ми е дала клетва, че на стари години ще сме бабички- разбойнички с плетки в ръка на бреговете на лазурното море. Пипилотке , благодаря за награда и за трогателните думи от споделянето й. За мен е истинска радост да съм твоя приятелка! Ти си ми помогнала не малко във визуално- документално направление и изтърпя всичките ми маймунски въпроси до един без нито веднъж да се престориш, че те няма в скайп. Благодаря ти!


И последната награда е от едно от големите имена из форумско- блогърските кулинарни среди и  истински ме изненада и трогна от все сърце. За мен беше истинско удоволствие да получа тази награда не от кого да е, а от ЗИ4Е от Черпак с мерак. Благодаря ти!!!


Тъй като вече не остана мой любим блог, който да не получил от някой друг наградите, ще се въздържа да ги предавам, макар да ми се иска да сложа целия си списък със следени блогове тук- прекрасно е, че има толкова много млади таланти в страната ни!

Нека з афинал благодаря на тези дами за споделеното признание и отделеното внимание към мен! Нека благодаря и на всички други, които вече ме удостоиха с награди, както и на всички, които ми гостуват често и изкарват приятни минути с мен и моята малка лудница от творчески пориви в кухнята и извън нея, а и намират време за по няколко думи- прекрасно е да знам, че ви има!!!


13 коментара:

  1. Бубе, чудесен морковен сладкиш!И с тази глазура...ммм, вкусно!
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Хахаха,бях го забравила този виц,обаче много ме разсмя!
    Никога не съм приготвяла този сладкиш!
    Изглежда превъзходно!
    Браво Буболинка,отново си се справила перфектно!
    Целувам те и ти пожелавам страхотен ден!

    ОтговорИзтриване
  3. Обичам морковен кейк от първия път, когато го опитах.
    Твоят изглежда чудесно, особено с тази глазура:-)
    Нека денят ти бъде чудесен:-)

    ОтговорИзтриване
  4. Бубе, чудесно изглежда тортичката ти!! И аз никога не съм приготвяла "керът кейк", но си стои от маса време на изчаквателна позиция в "то-до" листа ми ;)
    Прекрасен остатък от седмицата ти желая!!

    ОтговорИзтриване
  5. Бубе, тези снимки ме омаяха! Много бързо напредваш във фотографията! Браво!

    ОтговорИзтриване
  6. Бубе, отново невероятна рецепта, перфектно изпълнена, ефектно аранжирана, майсторски снимана!:-)))) Ти си "човекът-оркестър", всичко ти се удава, толкова ми е уютно, красиво, стилно, елегантно и вкусно тук. Обичам да съм в блогчето ти!
    Прегръдки и сърдечни поздрави, мила!

    ОтговорИзтриване
  7. Харесвам този виц, както и морковените десерти :)
    А твоят е прекрасен и апетитен!
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  8. Аелис, благодаря ти! Глазурата наистина е мммм....винаги си правя по- голяма доза от нея и половината се изяжда с лъжици :-)

    Кате, голяма целувка и на теб! Благодаря ти! И бързо да си вземаш морковчета и да си поиграете на зайковци :-)

    Мъхче, благодаря ти! Неповторим и свеж ден и на теб ти желая!

    Мина- с твоя талант подозирам, че ако се решиш трябва да подсилиш вратите си, защото се очертава силен напор на зайците в околността да влязат и да ти го изядат!

    Daeneris, изключително много ме полска с коментара си. Аз съм нагло- любител фотограф и не инвестирам твърде много в това направление, понеже не ми се отдава, но с тези думи сега ме поласка силно! Виж обаче нико не бих отказала един кратък курс от професионалист ;-)

    Мони, отново ме оставяш без възможност да отговоря адекватно на такива прекрасни думи! Мога само да съм благодарна, че имам приятелче като теб с толкова широко сърце!

    Дани, вицът е от старите класики, но и до днес е очарователен. Щастлива съм, че ти е харесало представянето ми. Благодаря ти!

    ОтговорИзтриване
  9. Бубенце,честити награди!
    Толкова позитивно ти действат,че е истинско удоволствие да ти бъдат поднесени!
    На зайо му кажи да има да взема.Откакто пробвах морковен кейк съм запленена от вкуса.Много ми харесва и твоят,особено с тази богата глазура отгоре!

    Хубави празнични дни ти пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  10. Бубе, чудесен кейк и прекрасни снимки! Изглежда много изкушаващо! Спомням си стария виц и дълго време бях на мнанието на Зайо... докато не опитах една морковена торта, която ме очарова :) Честити награди! Напълно ги заслужаваш!
    Поздрави и хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  11. Ел, благодаря ти! Зайо само се прави, не го слушай. Иска да си стиска тортата само за него, да това ги пробутва тия номера.
    Прекрасни празнични дни и на теб!

    Мира, благодаря ти! Думите ти стоплиха сърцето ми и извади широка усмивка на лицето ми!
    Весели празници (ако се наслаждаваш на родните такива от голямото разстояние) и добре дошла отново- липсваха ми твоите кулинарни шедьоври!!!

    ОтговорИзтриване
  12. Aу, ау, ау! Ох, не имитирам вълка, а тук въздишам по красотите, които си натворила, Буба!
    Да са ти честити и наградите, заслужаваш!!!

    ОтговорИзтриване
  13. Ех, Бубе, Бубе, аз съм една голяма бяла птица :))) Едва сега прочитам тази ти публикация и от сърце се посмях на очарователния ти разказ за моето търпение :))) Знам, че си го знаеш, ама аз да си кажа, че си много готина ;) Целувкииии!!!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...