понеделник, 29 август 2011 г.

Как да се преборим с мангото и да го направим на крем за 60 секунди

Добре де, може и малко да поизлъгах, че ще го направите за 60 секунди, но обещавам, че ще е много бързо. И много по- чисто от редовната плодова касапница, която си устройват повечето хора с този вкусен, но подъл плод- мангото. А за да не се на вятър усилията ви в практика, ще го направим и на вкусен и бърз крем, който е истински хит при моите домашни възпитаници най- вече за следобедната закуска.

Бърз крем с манго и извара




Състав:

1 бр. манго- голямо
150 гр. безсолна извара
3-4 с.л. гъст йогурт или по- меко на вкус кисело мляко
3 с.л. овесени ядки, предварително накиснати в малко топла вода и отцедени добре
1 с.л. ленено семе- смляно фино
1 ч.л. рапично масло

Приготвяне:

Плодът трябва да е добре узрял и леко мека на допир, но не трябва да е презрял или с тъмни петна, защото тогава костилката пуска власинките си из месестата част и става неприятна за консумация.

Как да обелим и нарежем мангото-  наскоро си купех едно чудо на техническия прогрес, което значително улеснява отделянето на костилката. Но преди да имам такова, същото правех и с добър остър нож, така че ако намерите подобна джаджа- инвестирайте в нея, а ако не- то просто си изберете добър нож за целта.


Поставете мангото настрани и разрежете с ножа успоредно от двете страни на костилката. Костилката на мангото е плоска и дълга, съставена от множество плътни власинки. Съветвам да отрежете малко по- далеч от нея и след това да оберете плодът в близост, защото иначе рискувате да захванете и тези власинки. Използвайте за ориентир снимката долу и по тези линии отрежете от двете страни на костилката с ножа.


Получавате две две части и една централна секция с костилка, която просто внимателно трябва да изрежете и да отберете само плодовата част. Хванете в длан страничното парче и с малък нож направете решетка от черти в противоположни посоки. Звучи неясно, но на снимката по- долу ще разберете какво имам предвид надявам се, защото самите черти не се виждаха добре преди следващата стъпка.
След това хванете и обърнете цялата кора наопаки, като по този начин малките парченца ще изскочат напред. Ето така

Вече лесно можете да изрежете от основата кубченцата манго, като внимавате да не захванете и кората. Или използвайте лъжица и ги изстържете с нея.

Обратно към крема- Поставете мангото в блендер и го пасирайте до пухкав крем. Добавете изварата, млякото, овесените ядки и лененото семе. Добавете рапичното масло (или друго растително, студено пресовано олио, което има неутрален вкус). Целта на мазнината е да подобри усвояването на ценните вещества от ядките, но по принцип може да бъде пропусната, ако нямате желание да я използвате. Пуснете блендера за още няколко секунди, докато всичко се хомогенизира.
Пресипете в чашки и сервирайте. Аз добавям и по малко от зърнените смеси, които си правя, но и без тях е достатъчно хранително и полезно.



Кремът няма нужда от допълнително подслаждане. 

Приятен апетит- тук няма място за угризения, взимайте големите лъжици :-)

7 коментара:

  1. Пу първа,докато не е свършило това чудничко,вкусно и много свежо кремче!

    Бубе,много подробно си снимала и показала,благодаря!

    Прегръдки,мила!

    ОтговорИзтриване
  2. Ооооо, супер кремче, Бубе - много свежо изглежда!! И аз се нареждам след Еликсирчето :)

    ОтговорИзтриване
  3. Много обичам манго. Наистина влакната са малко неприятни, но пък ароматът е страхотен. Ще опитами аз да направя твоето кремче.
    При мен има една награда за теб, заповядай да си я получиш :)

    ОтговорИзтриване
  4. Бубе,обичам блогчето ти!Вкусно,красиво,цветно и свежо!
    Ти си истински творец:)
    Прегръдки:)

    ОтговорИзтриване
  5. Бубе, уникална както винаги!!!
    Имам огромната чест да те наградя /най-накрая да направя нещо, с което да мога да ти благодаря за безценните съвети/ - http://pipilotki.blogspot.com/2011/08/blog-post_29.html Целувкииииии!!!
    P.S. Много се зарадвах, че и ти си "воденичкоядка" :)))

    ОтговорИзтриване
  6. БУБА много хубави неща си спретнала ..БРАВО!
    Намини при мен има награда за твоите творения които винаги са ме вдъхновявали.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Елексирче, Мина- и двете ви за ръчичка чакам да ми дойдете! Бива ли преди Мохитото да не хапнем нещо полезно :-)

    Жани, ако хванеш мангото навреме ще видиш, че няма да има нито едно влакно- просто трябва да се научиш да го познаваш кога е зряло, без да е презряло (винаги са ме хвалели за богатия речник, както и сама можеш да се убедиш ;-) ). Дано ти хареса кремчето.
    Благодаря ти за наградата! С огромно удоволствие ще я приема- за мен е голяма чест!

    Кате, толкова си сладка! Благодаря ти! Аз също с радост се отбивам "у вас" и се наслаждавам на прекрасните маси, нежното настроение във въздуха и прекрасните рецепти.

    Миленка, много благодаря за наградата! Трогната съм! Ти си направила много неща, а и нали сме се разбрали- сега каквото готвим- готвим. После на плажа ще плетем бански. Тогава има да се награждавамеее- ти на мен, аз на теб и пак обратното по коктейлче. Весели бабички мръсници ще сме ние. И за обяд по едни воденички по селски, че да не губим връзката с родината от онези ми ти плажове там.

    Зиче, изключително приятно съм изненадана и дълбоко поласкана! Благодаря ти за наградата и за прекрасните думи, с които я споделяш с мен! Ти си още една от любимите ми дами- кулинарки.

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...