петък, 8 юли 2011 г.

Oh so vintage....

Имам ясен спомен за може би най- прекрасните състарени бели градински мебели, които видях преди години и все още посещават мечтите ми, но които бяха изумително и безочливо скъпи и си останаха само мечта за мен.
За празненството на Яна, което вече споделих тук, изскочи острата нужда от винтидж етажерка, която да завърши декора ми, а една стара, полуразглобена и скучна до безобразие чамова етажерка, датираща от детската стая на мъжа ми, ежедневно се набиваше в очите ми. В новото си амплоа на степфордска съпруга знаех, че съдбата й вече е решена и в първия удобен момент отидох да попълня запаса си от спрей бои (съмнявам се, че си купувам лакове за нокти в такова количество и с такова настървение, както купувам тях).


И в един слънчев съботен ден се заех с трансформацията на старото в....е, не в ново, но в по- модерно старо.

Ето с какво започва моя проект днес


 За преобразяването ще ви бъдат нужни:

- Жертва, т.е. мебел за състаряване
- Бяла боя- поне три флакона бяха нужни при мен за двете ръце
- Накрайник за спрей- боя- спестява тендовагинита на палеца ви и си струва да го имате*
- По- фина шкурка

* Накрайникът е ето това черно нещо, което виждате на снимката. Струва стотинки, но е безценно на практика! Лесно се намира в  големите магазини от семейството на Бриколаж и тн.


На работа: 

Съветвам ви да изберете за работна площ широко и отворено място, особено ако и вие сте се спрели на спрей- боя, защото миризмата е отвратително силна и много токсична.
Почистете добре повърхността на етажерката. Моята избраница имаше нужда от лекичко позатягане и поправяне, така че сега е добър момент да отметнете тези неща, за да не нараните неприятно боята си по- късно.
Напръскайте равномерно един слой навсякъде. Изчакайте да засъхне и повторете. При мен отне около час- два първата ръка и бе готова за втора.


След като минете и втората ръка оставете поне няколко дни, за да изсъхне напълно навсякъде.
Когато боята е изцяло суха и красивата ви етажерка ( или на каквото друго сте се спрели) изглежда като чисто нова , е време да съсипете тежката си и интоксикираща работа. Ако вандалщината не ви е в кръвта, пийте едно за кураж. Боли, но бързо минава, когато видите финалния резултат, обещавам.


Вземете шкурката и започнете лекичко да протривате там, където нормално би се износила една боя от дълги години употреба- по ръбовете, върху следите от чепове на дървото и всички други по- изпъкнали части на дървесната повърхност. Не прекалявайте с търкането. Правете го внимателно и бавно, избърсвайте със суха кърпа, за да прецените дали седи естествено и дали е  достатъчно и тогава продължавайте. Най- добре е да започнете от по- скритите части, за да се ориентирате в силата на натиска и в самия процес на състаряване и едва тогава да продължите върху по- големите и видими части.


Когато сметнете за достатъчно пребита от времето вашата жертва, почистете с леко навлажнена кърпа. 


От тук нататък е въпрос на вкус как ще бъде декорирана и използвана. Моята вече бе показана.


Безкрайно съм щастлива от резултатите си, а и се оказа толкова лесно и простичко, че съвсем недоумявам силно завишените цени на този тип мебели по магазините. А и няма нужда да казвам колко по- приятно е да си направиш нещо толкова красиво сам, така че хващайте боите и на работа!

За мен остава да търся нов проект, макар вече в главата ми да се върти нещо интересно, което или ще бъде чудесен и много сполучлив опит или ще имам сериозни проблеми с половинката си, но само бъдещето ще покаже....

4 коментара:

  1. И аз обичам да придавам нов образ на поостарели неща. Това е много интересен начин и определено ме впечатли.
    Хубав и слънчев уикенд!

    ОтговорИзтриване
  2. Мони, очаквам с нетърпение твоите проекти! Радвам се, че имам съмишленик в тези начинания- колко мебели бихме могли да направим луди, ако се съберем на едно място само :-)
    Поздрави и прекрасни почивни дни и на теб!
    Буба

    ОтговорИзтриване
  3. Успях да пребоядисам в бяло две малки и овехтели масички+рамката на едно огромно и старо огледало, от които от дълго време се чудех как точно да се оттърва. Изглеждат страхотно и ако ми омръзне да ги гледам такива спретнати, винаги мога да ги поолющя малко с шкурката :-). Идеята е елементарна ама кога ли да ми хрумне като в главата ми се въртят всевъзможни сложновати проекти.
    Дръзката идея с предекорирането на хладилника също много ми хареса и в близко бъдеще мисля да се захвана с преобразяването на моя :-).
    Хубав остатък от уикенда ти пожелавам, Буба!

    ОтговорИзтриване
  4. Дени, имам патологична нужда да пребоядисвам неща- да си купиш нови от магазина е далеч по- лесно, но толкова скучно. Ще ми е интересно да споделящ проектите си, особено ако и ти хвърлиш око на хладилника си!

    Весела и слънчева неделя- при вас поне сега наистина е слънце, за което завиждам грозно, ако мога да отбележа ;-)

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...