вторник, 16 август 2011 г.

Неделната сутрин и млечната баница

Обичам неделните сутрини. От дете това са едни от най- любимите ми моменти- наситени с приятно и лежерно настроение в компанията на семейството. Преди беше и времето, когато мама прави нещо мазно и вкусно за закуска и никой не брои колко изяжда. Сега, когато ролята на мама е моя, е времето в което мога да поглезя семейството си с нещо подобно. Е, съвестта ми не позволява да дам мекички или бухти, но се движа по острието на възприятията си за комбинация на храна за душата и полезност.
Тази неделя на закуска ни събра аромата на сладка млечна баница, точно като тази на мама, но с поне кило захар по- малко ;-)

Млечна баница с юфка



Състав:


1 опаковка домашна юфка (не тази, която прилича на макарони!)
4 яйца
1/2 ч.ч. кафява захар демерара
1 л. прясно мляко
ванилови зърна
4 малки бучици масло
пудра захар за поръсване

Приготвяне:


В тавичка изсипете юфката и поставете маслото отгоре, нарязано на кубченца. Загрейте фурната до 200 С и поставете тавата с юфката, за да се запече леко- разбъркайте веднъж- два пъти леко.
В дълбока купа разбийте с тел яйцата, прибавете захарта, ванилията и накрая прясното мляко. Залейте юфката, разбъркайте леко и върнете обратно във фурната. Печете до зачервяване на повърхността и стягане на баницата.
Извадете от печката и оставете леко да се охлади, след което я поръсете щедро с пудра захар.
Сервирайте още топла.

ПП. Ако не разполагате с домашна юфка, може да направите баницата с обикновени тънки кори, като ги накъсате леко и ги запечете малко по- дълго (до леко зачервяване) преди да ги залеете с млечната смес.

Не би могло да има нещо по- лесно и бързо за закуска от това. Отново в графата "Любими на мама" :-)

9 коментара:

  1. Бубе,страхотна баница!Толкова хубаво си обяснила чувството от детството си,че ме върна назад във времето!В моят случай това е едно от малкотонеща,които приготвяше татко,само че слагаше и сирене!Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  2. Този сладкиш със сигурност ще ми хареса - опитвала съм такъв , но все още не съм правила:).

    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  3. Много я обичаме тази баница у нас и много често я правя (господи прости ми - даже и в микровълновата, когато народът вече примира за десерт, а такъв няма!!)- а твоята млечна баничка изглежда просто приказна - мммммм :)!!!

    ОтговорИзтриване
  4. Ох, и така се отплеснах по баницата :), че забравих да те поздравя за фантастичната снимка!!!

    ОтговорИзтриване
  5. Кате, много ми е мило и приятно, когато виждам хора, споделящи мили детски спомени. Интересен подход е имал баща ти към тази баница- имам спомен за нещо такова ядено у приятелка от детско- юношеските ми години. Ще си направя опит следващия път. Благодаря за хубавата идея!!!
    Прекрасна и творческа седмица!

    Аелис, направо не мога да повярвам, че все още не си приложила магията си над тази десерто- закуска. Сигурна съм какъв ще бъде резултата ти обаче! :-)

    Хаха, Мина, как да не ти прости Господ- на такава кулинарна изкусителка като теб, хайде ще го мине аванта микровелето. Ох, разсмя ме от сърце с това възклицание!
    И да благодаря за винаги толкова милите ти думи- музика за моите уши и очи най- вече :-)
    А за снимката това е вече даже супер бонус към доброто старо его! Нека ти изпратя една голяма виртуална прегръдка, подбудена от най- чисти дружески мотиви!

    ОтговорИзтриване
  6. Тази млечна баница е върховна! Изглежда неустоимо! Бубе, приемаш ли гости в неделя сутрин?

    ОтговорИзтриване
  7. Буба, здравей! Много се радвам, че открих чудесния ти блог:) рецептите, снимките, историите...всичко е страхотно! Специални поздрави:)

    ОтговорИзтриване
  8. Дани, заповядай ми! Аз с най- голяма радост ще приготвя още една такава, ти само ела :-)
    Благодаря ти за хубавите думи, баницата ми е вече една изчервена баница с навит свенливо на пръста си кичур....юфка!

    Daeneris, огромно благодаря за прекрасните ти комплименти! За мен е чест и удоволствие да си тук и се надявам да те "виждам" често- твоят блог отдавна е в моя списък на прекрасни кътчета, които правят деня ми по- красив. Още преди година и малко ме порази със снимките си, а от скоро съм и фен на кулинарните ти идеи. Поздравления за огромния ти талант!

    ОтговорИзтриване
  9. Незнам за баницата, но аз съм изчервена до корена на косата си:) благодаря ти за хубавите думи, Бубе, ти направи деня ми:)

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...