събота, 20 август 2011 г.

Кокосовият чийзкейк и моята първа награда

Добре, сега ще вдишам дълбоко няколко пъти, за да се успокоя и ще започна първо с рецептата, защото така е редно...


И така....Отново кокос. Не, нямам собствена кокосова плантация. Имам килограми кокос поради презареждането ми с такъв с цел производство на бонбоните на които живея. Но тъй като моят Kenwood ме предаде като подмолно се самоуби, инсценирайки претоварен мотор и миризма на пърлено, си останах и без голям блендер, а без него няма бонбони....За това сега съм се отдала на кокосови сладкиши и честно казано не се измъчвам особено. От край време обожавам кокоса във всичките му форми.

Идеята за чийзкейк с кокос бе породена от пристигането на моята майка за кратко гостуване, а тя е всеизвестна с любовта си към чийзкековете. Но тъй като аз съм на мисия по унищожаването на кокосовите резерви, разбира се чийзкейкът също трябваше да е кокосов- нищо, че тя не обича кокос...... Ужасно звучи, но като цяло съм добра дъщеря, честно!
Имах големи притеснения, че майка ми няма да одобри кокосовата ми авантюра с любимия й десерт, но за моя радост тя го хареса, както и съпругът ми, който пък е като цяло придирчив на десерти, така че си поставям още едно камъче в тенекиената корона и отивам на лов за следващата интересна рецепта. А до тогава, ако и вие искате нещо кокосово, плътно и различно като вкус, опитайте го- няма да съжалявате :-)

Кокосов чийзкейк 




Състав:


За блата
1 ч.ч. кокосови стърготини
1/2 ч.ч. бадеми, смлени ситно (могат да се заменят с ядки по ваш вкус)
7 с.л. масло или кокосова мазнина- течни


За крема
600 гр. крем сирене
1/2 ч.ч. кокосова захар „може да се замени с кафява захар, ако не разполагате с такава
3 яйца
1 с.л. лимонов сок
ванилия
2 с.л. семена от чиа (по желание- целта им е само добавена хранителна стойност, така че могат безпроблемно да бъдат пропуснати, ако ги нямате)


За глазурата
1 белтък
1/2 ч.л. ванилова есенция
1/4 ч.ч. кокосова захар
1/2 ч.ч. кокосови стърготини


Приготвяне:


Блат- Смесете в купа кокосовите стърготини и смлените ядки. Прибавете разтопената мазнина и разбъркайте, докато сместа се овлажни и няма сухи участъци. За жалост на снимката не си личи съвсем точно какво имам предвид.

Прехвърлете във форма с падащо дъно и притиснете силно, за да се получи плътен блат. Оставете в хладилника да стегне.


Крем- С купа смесете крем сиренето и захарта и разбийте с миксер добре. Прибавете едно по едно яйцата, като изчаквате едното да бъде изцяло поето от сместа, преди да добавите другото. Когато и трите яйца са прибавени добавете лимоновия сок и ванилията,  разбъркайте за съвсем кратко и прехвърлете сместа върху охладения блат. Поставете чийзкейка в предварително загряна до 180 С фурна и печете до стягане и зачервяване на крема- около 30-35 мин.


Глазура- Разбийте белтъка с ванилията. Постепенно добавете захарта и доразбийте. Прибавете кокосовите стърготини към белтъчната смес леко и внимателно.  Разстелете внимателно глазурата  върху почти готовия чейзкейк (той трябва вече да се е стегнал значително, но не и да е напълно готов), и допечете още около 15 минути, за да се зачерви и стегне и тя.

Готовия чийзкейк оставете да се охлади във формата. След това го извадете внимателно от там- ако тавата ви не е от съвсем незалепващите е добре да го отделите от страните на формата с нож внимателно преди да разтворите ринга.
Поставете в хладилника за поне 4 часа, най- добре за през нощта, за да се охлади напълно преди да сервирате.


ПП. Аз пекох моя чийзкейк съвсем умишлено по- дълго от нужното, защото има доста яйца, а се консумира и от деца, но ако е предвиден само за възрастни може да бъде изваден и по- рано. И в двата случая разликата не е значителна вкусово.


ПП 2. В рецептата използвах кокосова захар, защото е много по- добра като характеристики и защото тя има особен карамелен вкус и цвят, които допълнително придават характер на този десерт, освен че го прави и по- здравословен. Намира се все по- лесно на нашия пазар, но няма никакъв проблем да бъде заменена и с обикновена захар, ако не разполагате с кокосова.


Източник: адаптирано от www.gastronom.bg 
Снимката към рецептата в линка е"заета" от интернет, защото я срещнах на още едно място, твърдящо, че е на Beth Nakamura/ The Oregonian, за това и не мога да гарантирам дали това е първоизточник и на самата рецепта, но аз я видях там.


Стига толкова готвене, сега по- интересната част. Днес получих първата си награда!!! 


Йеееи!!!! Щастлива съм като малко детенце- толкова, толкова много. Искам да благодаря за тази огромна споделена радост на Елексир,  която освен че винаги намира време за моето кътче и  толкова мили думи за кулинарните ми дела и документи, реши да сподели с мен и прекрасната си награда, за което съм й толкова благодарна и признателна!
Елексир, ти направи деня ми толкова по- хубав, а трудът покрай блога стана още по- приятен и удовлетворяващ! Благодаря ти!!!

И тъй като традициите трябва да се спазват, ще продължа вълната с предаването на тази награда на Мина , Ани , Daeneris , Ивейн , Лулу , Мариета , Аелис , Мира ,Дани , Катерина и Мони.

Завършвам тази публикация много щастлива. Радвам се, че тук не се отбелязва кой кога и къде чете, защото щеше да е някак неловко да ме видите колко пъти ще си наглеждам наградката още...

11 коментара:

  1. Бубе,честито и благодаря за споделената награда!
    Блога ти наустина е едно бижу!
    Рецептата за чийза е много интересна!Представям си колко е хрупкав блата,а глазурата е като целувки с кокос!
    Страхотно съчетание на продукти!
    А какво да кажа за снимките-просто са уникални!Всеки детайл ми харесва-основата на която си снимала,красивите чинийки,рошавия кокос,чийза,всичко е толкова хубаво!
    Прегръщам те и ти пожелавам един прекрасен ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Честита награда! Напълно заслужена!Чийзкейкът също се е получил чудесно!

    ОтговорИзтриване
  3. Честита награда Бубе!!Мога на 100% да повторя думите на Катето :) - блога ти е просто съвършен - до последния детайл, а предложенията ти са невероятни! За снимките нищо няма да кажа - то се вижда, че са перфектни - с много усет и чувство композирани и всичко е с толкова уникален талант представено!! Любимо местенце, където винаги с удоволствие се отбивам! Благодаря ти, че споделяш готината си награда с мен :)

    ОтговорИзтриване
  4. Кате, не знам какво бих могла да кажа на всички тези толова трогателни и мили думи! Благодаря ти- благодаря ти, че намираш сили и желание да бъдеш така мила в коментарите си- в това време на липса на човечност и отчужденост за мен срещите с позитивни хора като теб и другите момичета тук са като малък оазис на приятелството.
    Комплиментите ти ме накараха да се изчервя и истински погалиха старото женско его!
    Прекрасна, успешна и творческа седмица ти пожелавам!

    traiana, благодаря ти! Много съм признателна за думите ти!

    Angellove's Cooking, ако можех да се пукна по шевовете от гордост, сега бих го направила! Толкова талантлива и способна дама като теб да каже толкова красиви неща е истинска чест! Безкрайно съм щастлива, че смяташ блога ми за едно от любимите ти места- това е огромно признание за мен. Благодаря ти от все сърце!

    ОтговорИзтриване
  5. Бубе,толкова силна емоция е предизвикала у теб наградката ми,че чак на мен ми стана празнично в душата!
    Споделянето на награди е много любим и скъп и за мен момент,но подобна реакция на щастие каточели не съм откривала другаде до сега,и съм особено доволна,че причината за да има толкова слънце в душата ти в този ден,съм аз и наградката от мен!
    А блогът ти е невероятен,както и рецептите,снимките са много висока летва също!
    Бих се отбивала и още по-често,но напоследък едва успявам да надникна и напиша нещо при всички,които следя!

    С най-топли чувства и комплименти за прекрасния ти чийз!
    Роси

    ОтговорИзтриване
  6. Бубе, най-напред искам да изкажа възхищението си от поредния ти шедьовър! Обожавам да посещавам красивия ти блог, точно защото е многостранен, с интересни идеи, вкусни рецепти, прекрасни снимки и от всичко струи любовта и елегантността, с която правиш всичко!:-)))
    Благодаря за споделената награда и се радвам, че симпатията и приятелските ни чувства са искрени и взаимни!
    Спокойна нощ и успешна, вдъхновяваща и светла седмица ти желая!

    ОтговорИзтриване
  7. Роси, да, наистина ти беше повод за изключително топли чувства в мен. Благодаря ти още веднъж за това! Аз имам философия, че човек трябва да цени високо положителните жестове и да се радва на всеки малък такъв. А и тази награда бе особено специална за мен- получих я от човек, когото много харесвам, беше ми първата, а и беше една толкова неочаквана изненада, което я направи още по- сладка и вълнуваща!
    Благодаря ти за хубавите думи! Ти си изключителен кулинарен талант и много мил и отзивчив човек!

    Мони, толкова много се радвам, че отново те "виждам"! На първо място да кажа, че ми липсваше.
    Трогна ме силно с думите си- за мен е истинско удоволствие и чест да те имам като блог- другарче! Толкова ти благодаря- и за този коментар и за всички, всички други, с които си ми носила толкова положителни емоции!

    ОтговорИзтриване
  8. Бубе, честита ти първа награда! Блогът ти е пълен с интересни предложения, хубави снимки и местенце, където обичам да се отбивам с чаша кафе :).
    Благодаря ти на свой ред за вниманието към моя блог и наградата, особено в такава вкусна "обвивка" :). Обожавам всякакъв вид чийзкейк, а твоят изглежда неприлично вкусен :)
    Хубав и слънчев неделен ден!

    ОтговорИзтриване
  9. Хей, честита ти награда! Направо съм изненадана, че е само първа, защото това местенце е просто страхотно:) Благодаря, че я прехвърляш и към мен!
    Рецептата ти е страхотна. Аз не съм от най- големите любители на кокоса, но това бих го пробвала с удоволствие!

    ОтговорИзтриване
  10. Мира, ужасно късно виждам милият ти коментар и ме срам, че толкова време аз не съм благодарила за думите ти!

    Лулу, засрамваш ме. Благодаря ти за милите думи. за мен беше истинско удоволствие на свой ред да мога да предам тази награда на най- любимите си блогове, а твоят е един от първите и най, най- скъпи в класацията ми!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...