петък, 10 август 2012 г.

Торта от какво?!

Торта от моркови? Вече е изтъркано! Торта с блатове и крем? Прелест!, но кой може да си го позволи с тези вечни диети, здравословно хранене....бла, бла, бла... (бел. авт. следва дълбока въздишка с тъга).
Имала съм забрана за правене на торти освен това!
От дете особено силно ненавиждам строгите забрани. Ако искаш да си гарантираш, че нещо няма начин да не го направя, то забрани ми го! На Ева й се чудя как само една хапка от тази пуста ябълка е взела, а не си е направила ябълков пай от половината продукция на дървото...

Няма начин сега да не направя торта, но поради по- рано споменатите скрупули около голямата ми снага, а и защото нямам време за по- сериозни дела, се наложи да бъде креативна.
Торта, но не каква да е, а сезонна. Сега е сезонът на дините, така че ще трябва да е торта от диня! На първо четене- блях!, това няма начин да става за ядене в трезво състояние. На второ обаче има надежда за идеята :-)

Торта от диня и горски плодове



Състав:

1 диня
2 кутийки безсолно крем сирене
4 с.л. йогурт/ пълномаслено кисело мляко
ванилия
захар или мед- на вкус
сокът на половин лимон, пресен
синьо грозде, боровинки или друг дребен плод

Приготвяне:

Измиите добре динята и я нарежете на дебели "филии" / пластове- напречно или по дължина няма значение. Аз я разрязах напречно, защото ми се стори по- удобно.
От централната част (тази без семки) на всеки пласт с помощта на ринг отрежете кръг. Подсушете леко парчетата.
В купа разбъркайте с помощта на вилица или миксер крем сиренето с киселото мляко. Добавете сока на лимона, ванилията и захар/мед на вкус- тук е момента да опитвате честичко с оправданието, че тествате сладостта на крема. Аз не сложих много, защото динята е достатъчно сладка сама по себе си.
Измийте и подсушете боровинките/ синьото грозде.
Във всяка чиния поставете по един пласт диня, отгоре намажете от млечния крем и подрете боровинките. Едва тогава поставете следващия пласт диня и повторете- височината зависи от това за колко бройки тортички се стремите.
В никакъв случай не пропускате дребните плодове при реденето- те са вашата арматура! Първата тортичка направих без боровинките и пластовете просто се свлякоха, размазвайки крема навсякъде.
Когато поставите и последния ред диня завършете с крем и украсете с дребните плодове.
Съветвам ви да поставите по една клечка за зъби в средата на всяка преди да завършите с крема, за да се по- стабилни при рязане, като не забравяте да предупредите дегустаторите си за нея. Последното не е задължително, ние се справихме и без допълнително подсилване, но следващия път ще сложа.

Сервирайте веднага. Не ги приготвяте предварително, защото динята пуска вода в чинията и разваля визията на десерта ви.

Това е! Не би могло да е по- лесно и просто, а също така и по- диетично.



Забранено ми било да правя торти....Аз не правя торти, режа плодова салата ;-)

15 коментара:

  1. Бубе, невероятна си! Страшно идейна торта... хм, плодова салата, де :)) С удоволствие ще ти открадна идеята, имам всичко налично в хладилника :)
    Сърдечни поздрави и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мира, плодова салата, точно така! Повтаряй го докато си хапваш петото парче торта...плодова салата де! :-)

      Изтриване
  2. Ей, какви идеи раждат тия диети!!!:)))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ами той от край време зорът е двигателя на прогреса :-)

      Изтриване
  3. Бубе, поздравления!Направо шедьовър !
    Има смисъл от диетите, разработват въображението!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хаха- а после кажи, че гладна мечка торти не измисля, а :-)))

      Изтриване
  4. При тази фина осанка как пък я намираш за "голяма снага" аз недоумявам,но пък вечния ти дерт да не сложиш една калория и половина повече отгоре й ти е развинтила въображението до тази великолепна динена куличка!Супер си е десерта,от това по-леко и диетично е само "голата" диня :)) .
    Арматура от боровинки...това ми хареса :)).
    Страшна си,ей!
    Прегръдка,слънце!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, колко месо има сестро от мен да си ходи, ама дип, че си ми лИбезна и мила, та сега тук комплиментираш моята снага.
      Голяма дружеска прегръдка и от мен!!!

      Изтриване
  5. Виждала съм твои снимки наоколо и да ти кажа, много място има около теб, изобщо не запълваш кадъра, както бих направила аз;) Така че не виждам кое те кара да определящ снагата си като голяма, но пък такава тортичка без угризения, бих хапвала ежечасно;) Мисля че дори тогава не би ми се отразила, а е толкова свежа и вкусна, че с кеф бих съгрешила с нея;)
    А любимите ми боровинки само подсилват разкоша!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ако стигнем до изпълване на кадъра, сестро, ще си купуваме панорамна леща- няма да се лишаваме от тортичките съвсем сега. А за снагите- то тай няма победа докато водиш кулинарен блог- така че да има кой да ни ги прави ежечасно тези тортички- с или без боровинки ще си ги хапваме :-)

      Изтриване
  6. Много ме развесели, а с тая торта,...как ти дойде на ум! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Надали съм открила топлата вода, но то и не е особена мисъл- просто лакомия в битка със суета ;-)

      Изтриване
  7. Предлагам ти следващото да е торта "Кубчето на "Рубик"" с диня и пъпеш :)) или нещо такова :)

    Иначе, много апетитно изглежда това торта. Даже бих предпочела твоето пред някое шоколадово или каквото и да е с бисквитени блатове.

    Усмихнат уикенд :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ти вдигаш летвата сега още по-високо! Грабна ме!

      И шоколадовото не подминавам, само да обещае да не ми се лепи на д..то и съм го изяла барабар с динята и боровинките, за разкош.

      Изтриване
  8. еха страхотна идея и лесна и разхлаждаща :)
    Поздравления!


    Хубава неделя!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...